Geophysica etsii verkkotoimittajaa

19.1.2022

Geophysica on Geofysiikan seuran julkaisema vuodesta 1935 lähtien ilmestynyt vertaisarvioitu tieteellinen julkaisu, jonka aihepiiri kattaa geofysiikan alat laajasti vesivaipasta ja maankuoresta lähiavaruuteen saakka. Lehti julkaistaan painetussa muodossa ja sen artikkelit ovat myös avoimesti saatavilla Internetin kautta.

Geofysiikan seura etsii nyt Geophysica-lehdelle

verkkotoimittajaa

Verkkotoimittajan tehtäviin kuuluu Geophysican sivuston (www.geophysica.fi) uudistaminen sekä uusien sivujen suunnittelu ja ylläpito. Hän toimii yhteistyössä lehden päätoimittajan, teknisen toimittajan ja muun toimituskunnan kanssa. Tehtävä edellyttää huolellista otetta ja hyvää englannin kielen taitoa, ja sopii hyvin myös esimerkiksi opiskelijalle, joka haluaa kokemusta tieteellisestä julkaisutoiminnasta.

Verkkotoimittajan tehtävässä keskeisintä on sivuston jatkuva ylläpito. Sivuston ulkoasun ja rakenteen uudistaminen kuuluu myös tehtävään ja siitä sovitaan kuluvan vuoden aikana erikseen.

Sivuston ylläpidosta maksetaan vuosittainen korvaus ja uudistamisesta kertakorvaus. Verkkotoimittajan on tarkoitus aloittaa tehtävässään vuoden 2022 alkupuolella. Perusymmärrys HTML- ja PHP-koodista on hyödyksi sivuston uudistusprosessissa.

Kiinnostuitko tehtävästä? Voit lähettää vapaamuotoisen hakemuksen seuran sihteeri Toni Veikkolaiselle (toni.veikkolainen@helsinki.fi) viimeistään 25.2.2022. Hän antaa myös mielellään lisätietoa tehtävästä.