EMS

Geofysiikan seura on Euroopan Meteorologisen Seuran (European Meteorological Society, EMS) jäsen. EMS toimii keskustelufoorumina kaikille meteorologian parissa työskenteleville - tutkijoille, opiskelijoille, kaupallisille toimijoille ja alan harrastajille. EMS tukee nuoria tutkijoita apurahoilla, jakaa palkintoja ja mainostaa alan kokouksia ja muuta toimintaa.

Geofysiikan seura maksaa vuosittain EMS:n jäsenmaksun. GFS:n jäsenillä on mahdollisuus saada EMS:n tarjoamia etuja maksamalla pienen, vuosittain erikseen määritettävän EMS-maksun GFS:n jäsenmaksun yhteydessä. Vuonna 2022 maksua ei kerätä, mutta EMS-maksun aiemmin maksaneet GFS:n jäsenet pysyvät EMS:n jäseninä. Maksun maksaneilla GFS:n jäsenillä on mahdollisuus saada mm. alennetut osallistumismaksut EMS:n ja AMS:n (American Meteorological Society) kokouksiin.

Suomalaisedustajina EMS:n työryhmissä toimivat Sylvain Joffre (pj; EMS Council of Meetings), Jaakko Nuottokari (jäsen, EMS Council of Meetings) Jenni Rauhala (jäsen, EMS Award Committee) ja Tarja Riihisaari (EMS Technology Achievement Award Committee).