Geofysiikan päivät

Geofysiikan seura järjestää kansallisen Geofysiikan Päivät -kokouksen useimmiten parittomina vuosina. Se pidetään vuorotellen pääkaupunkiseudulla ja Pohjois-Suomessa, tavallisesti Helsingissä ja Oulussa. Ensimmäiset Geofysiikan Päivät järjestettiin Oulussa 1965. Päivien tarkoitus on välittää tietoa uusista tieteellisistä tutkimustuloksista eri alojen geofyysikoille, tutkijoille ja opiskelijoille. Kokousesitelmien lyhennelmät on tapana koota Geofysiikan Päivät -julkaisuksi.

Seuraavat Geofysiikan Päivät (XXXI) järjestetään Oulun yliopistolla 30.-31.5.2024. Lisätietoa tapahtumasta on saatavilla suomeksi täällä ja englanniksi täällä. Ilmoittautuminen avautuu lähiaikoina.

Edellisiä Geofysiikan Päivien sisältöjä:

• XXX Geofysiikan Päivät, Ilmatieteen laitos, Helsinki, 18.-19.5.2022: sivusto, kokousjulkaisu
  • XXIX Geofysiikan Päivät, Arktikum, Rovaniemi, 21.-22.3.2019: kokousjulkaisu
  • XXVIII Geofysiikan Päivät, Ilmatieteen laitos, Helsinki, 18.-19.5.2017: kokousjulkaisu
  • XXVII Geofysiikan Päivät, Oulun yliopisto, Oulu, 26.-27.5.2015: kokousjulkaisu
  • XXVI Geofysiikan Päivät, Ilmatieteen laitos, Helsinki, 21.-22.5.2013: kokousjulkaisu

Geofysiikan päivien kokousjulkaisua saa levittää vapaasti, kunhan viittaukset tekijöihin säilyvät asianmukaisesti. Tämä koskee niin yksittäistä kokousartikkelia kuin myös kokouskirjaa kokonaisuutena.